Burdur Et Ve Süt İle Dünya’ya Açılıyor Projesi’nde İlk Adımlar
Burdur TSO - Burdur Et ve Süt ile Dünya’ya Açılıyor Projesi kapsamında, çalışmaya dahil olan sektör firmalarıyla birlikte atılacak adımlar ve “ İhtiyaç Analizi Faaliyeti ” konusunda, süreçlerin değerlendirilmesi için Burdur Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Salonunda başlangıç toplantısı yapıldı.
Zobu Danışmanlık yetkilisi Mustafa Hakan ZOBU konuşmacılığında gerçekleşen toplantıya, Burdur Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Keyik, Meclis Başkanı Feyzi Oktay, Yönetim Kurulu Üyeleri ve projeye dahil olan firmaların temsilcileri katıldı.
Burdur Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Keyik “Yakın coğrafyamızda bulunan ekonomik ölçekleri ve pazar potansiyelleri giderek artan ülkeler başta olmak üzere, yurt dışı pazarlar tüm üretici işletmelerimiz için ihracat ve yerel yatırımlar açısından ciddi bir potansiyele işaret etmektedir. Bu doğrultuda, Oda olarak bizlerde ilimiz et, süt ve ürünleri konusunda faaliyet gösteren işletmelerimizin bu pazarda yer alması ve pazar payı alabilmesi açısından yurtdışı pazarlama sürecine girilmesi yönünde çalışma başlattık. İşletmelerimiz ile birlikte proje sürecini çok etkin değerlendireceğimizi umuyor, bu projeler kapsamında yapılan bu faaliyetler neticesinde, katılımcı firmaların yapılanmalarının ihracata uygun hale getirilmesi, ihracata yönelik insan kaynağı yetkinliklerinin artırılması ve hedeflenen yeni pazarlarda ihracata başlamalarının sağlanması gibi olumlu sonuçlar almayı hedefliyoruz” dedi.
Zobu Danışmanlık yetkilisi Mustafa Hakan ZOBU tarafından yapılan sunumda; UR-GE projesinin ilk faaliyeti olan İhtiyaç Analizi faaliyetine Ocak ayı itibariyle başlanacağı, faaliyetin ilk aşamasında Firma ve Çalışan Yetkinliği Değerlendirmesi yapılarak proje katılımcısı firmaların ve çalışanlarının yetkinlikleri, finansal kapasitesi, mevcut pazarlardaki ihracat faaliyetleri incelenerek olgunluk seviyelerinin belirleneceği, olgunluk seviyesi doğrultusunda güçlü ve zayıf yönleri analiz edileceği, bu doğrultuda eğitim ve danışmanlık gereksinimleri ortaya konulacağı, Faaliyetin ikinci aşaması olan Sektörel Değerlendirme ve Hedef Pazar Analizi’nde ise yetkinlik, finansal kapasite ve ihracat faaliyetleri detaylı bir şekilde analiz edilmiş olan bu firmaların ihracat hacimlerinin arttırılması amacı ile potansiyel ihracat pazarları belirlenerek bu pazarlara yönelik ticari pazarlama faaliyetleri ve alım heyetlerine yönelik bir takvim oluşturulacağı, İhtiyaç analizi faaliyeti bitimi ve raporlamalarının ardından proje yol haritası doğrultusunda projenin diğer faaliyetlerine (Ticaret heyetleri, alım heyetleri, yurtdışı tanıtım faaliyetleri, eğitim ve danışmanlık faaliyetleri) 2017 yılı itibari ile başlanacağı ifade edildi.