BUTSO ve BTB, Burdur’un tanıtımına devam ediyor.
BUTSO Başkanı Keyik ve BTB Başkanı Başer, 24 Tv’de Burdur’u tanıttılar.
Burdur Ticaret ve Sanayi Odası (BUTSO) Başkanı Yusuf Keyik ile Burdur Ticaret Borsası (BTB) Başkanı Yılmaz Başer, geçtiğimiz gün 24 Tv için, Burdur Baki Bey Konağında, Burdur’un kapsamlı bir tanıtımı olan program çekimi gerçekleştirdi.
TOBB'un katkılarıyla, ODA ve BORSA başkanlarının katılımıyla ve Ülke kapsamında ''KONUŞAN EKONOMİ'' programı yapılmaktadır. Bu kapsamda, geçtiğimiz gün yapılan 50 dakikalık programın, 24 TV'de pazar günü 13.00'da yayınlanacağı ve tekrarının Çarşamba sabah 01:30 yapılacağı bildirildi. Ayrıca Çarşamba günü, STAR Gazetesinde Programın tam sayfa haberinin de yapılacağı açıklandı.
Şehrin ekonomisi, Oda ve Borsanın şehre katkıları ve kurumsal faaliyetlerinin ele alındığı tanıtım programında, Oda ve Borsa Başkanlarımız Keyik ve Başer, kendi kurum alanlarına giren konularda, Burdur ekonomisinin durumu ve yatırım potansiyellerini kapsamlı olarak anlattılar.
Programın içinde 7-8 dakikadan oluşan Şehri, oda ve borsayı anlatan bir VTR (Tanıtım Filmi) de gösterilmekte olan program çekiminde, soru-cevap şeklinde konuşan BUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Keyik Şunları söyledi:
SORULARLA BURDUR EKONOMİSİ
-Burdur’u genel hatlarıyla nasıl tanımlarsınız?
Burdur, Batı Akdeniz’in Göller ve Güller Bölgesinde, Teke Yöresi’nin merkezindedir. Burdur, 8 bin yıllığı antik, Roma, Bizans ve bin yıllığı da Türk olmak üzere, bilinen 9 bin yıllık bir tarih hazinesine sahiptir. Yaşayan konakları, müzesi, kütüphaneleri, gelişen üniversitesi ve eğitim şampiyonluğu, gölleri, konakları, köyleri, yaylalarıyla, folklorik-otantik yapısıyla ve sıcak insanlarıyla; Burdur, tam bir ‘Eğitim, Kültür ve Huzur Şehri’dir.
-Burdur ekonomisinin sektörel-yapısal gruplamasını, nasıl formüle edebilirsiniz?
Burdur’un gelişim ve atılım temelleri olan lokomotif sektörleri, 3 ana gruptan oluşur.
Birincisi; Tarım, Hayvancılık ve buna bağlı Tarım Makineleri ve Gıda Sektörü.
İkincisi; Doğaltaş Mermercilik ve Madencilik Sektörü.
Üçüncüsü; Eğitim (Dershane, pansiyonculuk, ticaret) Sektörü.
Dordüncüsü; Turizm Sektörüdür.
-İfade ettiğiniz; 4 ana gruptaki Burdur ekonomisini, sırasıyla açacak olursak;
Tarım, Hayvancılık, Tarım Makineleri ve Gıda Sektör gruplarında durum nedir?
Burdur ekonomisi; birinci derecede tarım ve hayvancılığa ve buna bağlı gelişen Tarım Makineleri Sanayisine dayanmaktadır. Yaklaşık 70 bin ton şeker üreten Burdur Şeker Fabrikası’nın küspe, melas gibi yan ürünlerinin de önemli etkileriyle gelişen ve en geniş istihdamı sağlayan bu sektördür.
Küçük aile işletmeciliği ile başlayan Burdur hayvancılık sektörü, 226 bin büyükbaş ve 180 bin küçükbaş hayvan sayısına ulaşmış ve modern çiftlik sistemlerine dönüşüm sağlayarak gelişmektedir.
Burdur’da, günlük 800-900 bin ton süt üretimi vardır. Bunun ancak, yüzde 15 kadarı işlenebilmekte ve kalanı da çiy süt olarak, başka illerdeki firmalara satılmaktadır. Burdur’da süt sanayisinin gelişimine katkı koyacak yatırımcıya ihtiyaç vardır.
Burdur Gıda Sanayisinde et, süt ve süt ürünleri imalatı ile un, makarna, kadayıf gibi, unlu mamuller üretimi de önemli yer tutmaktadır.
Burdur’da, tarım ve hayvancılığın artışına bağlı olarak, Tarım Makineleri Sanayisi de gelişmektedir. Bu sanayi içinde; pulluk, mibzer, patöz, ekin biçme, balya ve silaj makineleri, yem karma ve öğütücüler, açık sistem hayvancılık ekipmanları, süt sağım sistemleri ve süt tankları, sanayi tipi fırın ve yemek sistemleri en çok üretilen makine ve ekipmanlarıdır.
Burdur’da Gıda Sanayi üretimi olarak; öncelikle pancar şekeri, makarna, un, kadayıf, tahin, helva gibi ürünler önde gelmektedir.
-Bu sektör grubundaki belli başlı sorunlar nelerdir?
Küçük sermaye sahiplerinden oluşan bu sektörde kümelenmelere, OSB ve ihtisas OSB’lere ihtiyaç vardır. Kalifiye eleman sorunu, maliyet-rekabet-tanıtım sorunlarının yanında, doğrudan ihracatçı olabilme sorunları da vardır.
2-Doğaltaş-Mermer ve mermer makineleri sektöründe durum nedir?
Burdur’da mermercilik ve madencilik, son yıllarda önemli bir atılıma geçmiş ve Burdur ekonomisinin lokomotifi durumuna gelmiştir.
REZERV-ÜRETİM
Rezerv olarak, 2 milyon metreküp Burdur Beji ve 75 milyon metreküp travertene sahip olan Burdur’da, yaklaşık 4 milyon m2/yıl olarak Mermer Üretimi yapılmaktadır.
Yaklaşık 10 yıl öncesinde, daha çok mermer, traverten ve mozayik şeklinde inşaat ürünü şeklinde sanayi üretimi yapılmakta iken, yaklaşık 8 yıldır üretim ve satış şekli değişmiş; fabrika işletmeciliği, yerini ocak işletmeciliği ve blok satış işletmeciliğine bırakmıştır. Bu değişiklikte, önceleri en büyük ihracat pazarı olan Amerika’daki bütün dünyayı da etkileyen kriz, büyük rol oynamıştır. Mermer ihracatçısı, söz konusu kriz dolayısıyla yeni Pazar arayışına girmiş ve Çin ve Hindistan ağırlıklı blok mermer alıcılarına ulaşmıştır. Çin’li blok mermer alıcıları, büyük artış göstermiş; Burdur dışından gelen çok sayıda ocak işletmecileriyle birlikte, Burdur’da yerleşik işletmeciler oluşmuştur.
Burdur Beji blok satışı ağırlıklı olarak, Ege ve Antalya Limanlarından yapın mermer ihracatı, yaklaşık 350 milyon dolara ulaşmıştır.
-Mermercilik ve madencilik sektöründe hangi sorunlarla karışı karşıyasınız?
BLOK SATIŞ VE ÇİN TEHLİKESİ:
ABD pazarında inşaat sektöründe yaşanan kriz, ülkemizde tüm sanayi dallarını olumsuz etkilerken, 1983 yılındaki maden kanunuyla yeni yürümeye başlayan Türk doğaltaş sektörü için tehlike çanları çalmış ve imdada Çin’in blok taş talebi yetişmiştir.
Ancak, mermer fabrikaları üretimi bırakmış, ocaklara gelen Çinliler, kapıda karşılanır olmuştur. Bu durum, mamul satış yapan mermercimizi dünya pazarlarından çekilmeye mecbur bıraktı.
Diğer yandan; Ocak işletme ruhsatlarının Başbakanlığa bağlanmış olmasıyla, yerel yönetimlerde, bilgilenme ve kontrol imkansız hale gelmiştir. Bu kontrolsüzlükle birlikte, çevre sorunları da artmıştır. Burdur’un resmi ve sivil yöneticileri, çevre ve çevrecilerle sıkıntı içine girmiştir.
Son zamanlarda, mermer ihracatçısının belki de en önemli sorunu, maliyet sorunu ile birlikte ele alınması gereken, lojistik-tonaj sorunu olarak ortaya çıkmaktadır. Mermercilik ayrıca, diğer sektörlere göre ağır iş kolu olması nedeniyle, işçi bulmakta sıkıntı çekmektedir.
Mermerciliğin bir önemli sıkıntısı, fuarlara katılım maliyetlerinin yüksek olmasıdır. Zira, mermer-doğaltaş sektörü için fuar katılımı, hayati bir konudur. Bütün dünya mermer sektörü, fuarlarda bir araya gelmektedir.
3-Burdur’un eğitim sektöründen söz ettiniz. Bunu açar mısınız?
Üçüncü sektörümüz, Eğitim (Dershane, pansiyonculuk, ticaret) Sektörüdür. Üst üste şampiyonluk getiren Orta Öğretim başarıları ve 18 bin öğrenci sayısını aşarak gelişen, Türkiye’nin gözde Üniversitesiyle Burdur bir Eğitim Şehridir.
-Sektörün sorunları nelerdir?
Eğitim sektörümüzün, temelde pansiyonculuk ve ticari işletmecilik sorunları vardır. Mehmet Akif Ersoy Üniversitemizin, şehrin coğrafi ve imari yapısından kaynaklanan bir ‘Kampus Üniversitesi’ sorunu vardır.
Şehirden uzaklaşan Üniversitemizi, Şehirle birleştirmek ve öğrencilerin ulaşımının, halen büyük tehlike teşkil eden şehirlerarası yoldan kurtarmak gibi çok önemli bir problemimizdir.
Bu sektörün ayrıca; öğrenci-öğretim üyesi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak, ticari ve eğlenme-dinlenme işletmelerine ihtiyaç vardır.
4-Dünyaca tanınmış bir turizm kenti olan Antalya’ya 120 km gibi çok yakın bir coğrafyadasınız. Burdur Sagalassos, Kibyra ve Hacılar gibi 8 bin yıllık turizm kaynaklarına sahip. Bu potansiyeller, Burdur ekonomisinde bir sektör olarak yer alıyor mu? Sorunları nelerdir?
Burdur’un 4. ana sektörü olarak, Turizmi belirtebiliriz. Ancak bu alan, onca potansiyellerine rağmen, henüz bir sektör özelliği taşımamaktadır. Oysa Burdur; 9 bin yıllık antik tarih, Sagalassos ve Kibyra gibi ikinci Efes olacak antik kentleri, bin yıllık Türk tarih kültür merkezi özelliği ve göl-baraj, yayla, mağara güzellikleriyle, bünyesinde tam bir turizm potansiyeli bulunmaktadır.
Turizm potansiyellerinin zenginliği sebebiyle; bir plan dahilinde, altyapı ve tanıtım çalışmalarının geliştirilmesi halinde, ‘Turizm Sektörü’ de Burdur ekonomisinin ‘Dördüncü sektörü’ olarak yer alabilecektir. Dolayısıyla, bir “Alternatif turizm” yatırım alanı durumunda ve keşfedilmeyi beklemektedir.
-Bu anlatımlarınızdan anlıyoruz ki; Burdur ekonomisi, potansiyelleri itibariyle, çok önemli rekabetçilik ve markalaşma şartlarına sahip. Burdur’u, ulusal ve uluslar arası zeminlere taşıyacak markalaşmış, ya da markalaşma yolunda olan ürünleri var mıdır? Nelerdir?
MARKALAR:
Damızlık sığır üretimi, Burdur Beji Mermeri, MAKÜ, Sagalssos ve Kibyra, Silah, müzik aletleri, Burdur Ceviz Ezmesi, Burdur Şiş Köftesi, başlıca markalaşma konularıdır.
Odanız ve üye durumuna ilişkin bilgi verir misiniz?
BUTSO, EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesini 2006’da aldıktan sonra; 19 Mart 2012 tarihinde de TOBB Akreditasyon Belgesi’ni almıştır. Oda’mız uluslar arası hizmet kalitesine ulaşmıştır.
1923 yılında kurulan Oda’mız, halen 13 Meslek Grubu içinde yer alan, 2 bin 423 faal üyeye sahiptir. Bu üyeler; Gerçek Kişi: 832, Anonim Şirket: 226, Limited Şirket: 1. 048, Kolektif Şirket: 3, Kooperatif: 314 şeklinde dağılım göstermektedir.
Burdur’da yatırım alanlarından söz eder misiniz?
Burdur’un yatarım alanlarını şöyle belirtmek mümkündür:
1. Yem fabrikalarına ihtiyaç var. Mevcut fabrikalar, ihtiyacın %15’ini karşılayabiliyor.
2. Süt işleme tesisleri; Halen üretilen sütün %10’u Burdur’da işleniyor. Kalanı çiğ süt olarak başka illere gönderiliyor.
3. Kırmızı et ve süt üretme çiftlikleri kurmak, küçükbaş et ve süt üretim çiftlikleri (IPART programları destekleri var).
4. Orman ürünleri fabrikaları.
5. Mermer fabrikaları.
6. Soğuk hava depoları.
7. Gıda ile ilgili un ve makarna fabrikaları.
8. Sagalassos, Kibyra, Salda Gölü, İnsuyu Mağarası gibi tarihi ve turistik bölgelere dinlenme tesisleri.
9. Şehir merkezine 4 veya 5 yıldızlı otel.
10. Özel hastane.
Burdur Ticaret ve Sanayi Odası (BUTSO) Başkanı Yusuf Keyik ile Burdur Ticaret Borsası (BTB) Başkanı Yılmaz Başer, geçtiğimiz gün 24 Tv için, Burdur Baki Bey Konağında, Burdur’un kapsamlı bir tanıtımı olan program çekimi gerçekleştirdi.
TOBB'un katkılarıyla, ODA ve BORSA başkanlarının katılımıyla ve Ülke kapsamında ''KONUŞAN EKONOMİ'' programı yapılmaktadır. Bu kapsamda, geçtiğimiz gün yapılan 50 dakikalık programın, 24 TV'de pazar günü 13.00'da yayınlanacağı ve tekrarının Çarşamba sabah 01:30 yapılacağı bildirildi. Ayrıca Çarşamba günü, STAR Gazetesinde Programın tam sayfa haberinin de yapılacağı açıklandı.
Şehrin ekonomisi, Oda ve Borsanın şehre katkıları ve kurumsal faaliyetlerinin ele alındığı tanıtım programında, Oda ve Borsa Başkanlarımız Keyik ve Başer, kendi kurum alanlarına giren konularda, Burdur ekonomisinin durumu ve yatırım potansiyellerini kapsamlı olarak anlattılar.
Programın içinde 7-8 dakikadan oluşan Şehri, oda ve borsayı anlatan bir VTR (Tanıtım Filmi) de gösterilmekte olan program çekiminde, soru-cevap şeklinde konuşan BUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Keyik Şunları söyledi:
SORULARLA BURDUR EKONOMİSİ
-Burdur’u genel hatlarıyla nasıl tanımlarsınız?
Burdur, Batı Akdeniz’in Göller ve Güller Bölgesinde, Teke Yöresi’nin merkezindedir. Burdur, 8 bin yıllığı antik, Roma, Bizans ve bin yıllığı da Türk olmak üzere, bilinen 9 bin yıllık bir tarih hazinesine sahiptir. Yaşayan konakları, müzesi, kütüphaneleri, gelişen üniversitesi ve eğitim şampiyonluğu, gölleri, konakları, köyleri, yaylalarıyla, folklorik-otantik yapısıyla ve sıcak insanlarıyla; Burdur, tam bir ‘Eğitim, Kültür ve Huzur Şehri’dir.
-Burdur ekonomisinin sektörel-yapısal gruplamasını, nasıl formüle edebilirsiniz?
Burdur’un gelişim ve atılım temelleri olan lokomotif sektörleri, 3 ana gruptan oluşur.
Birincisi; Tarım, Hayvancılık ve buna bağlı Tarım Makineleri ve Gıda Sektörü.
İkincisi; Doğaltaş Mermercilik ve Madencilik Sektörü.
Üçüncüsü; Eğitim (Dershane, pansiyonculuk, ticaret) Sektörü.
Dordüncüsü; Turizm Sektörüdür.
-İfade ettiğiniz; 4 ana gruptaki Burdur ekonomisini, sırasıyla açacak olursak;
Tarım, Hayvancılık, Tarım Makineleri ve Gıda Sektör gruplarında durum nedir?
Burdur ekonomisi; birinci derecede tarım ve hayvancılığa ve buna bağlı gelişen Tarım Makineleri Sanayisine dayanmaktadır. Yaklaşık 70 bin ton şeker üreten Burdur Şeker Fabrikası’nın küspe, melas gibi yan ürünlerinin de önemli etkileriyle gelişen ve en geniş istihdamı sağlayan bu sektördür.
Küçük aile işletmeciliği ile başlayan Burdur hayvancılık sektörü, 226 bin büyükbaş ve 180 bin küçükbaş hayvan sayısına ulaşmış ve modern çiftlik sistemlerine dönüşüm sağlayarak gelişmektedir.
Burdur’da, günlük 800-900 bin ton süt üretimi vardır. Bunun ancak, yüzde 15 kadarı işlenebilmekte ve kalanı da çiy süt olarak, başka illerdeki firmalara satılmaktadır. Burdur’da süt sanayisinin gelişimine katkı koyacak yatırımcıya ihtiyaç vardır.
Burdur Gıda Sanayisinde et, süt ve süt ürünleri imalatı ile un, makarna, kadayıf gibi, unlu mamuller üretimi de önemli yer tutmaktadır.
Burdur’da, tarım ve hayvancılığın artışına bağlı olarak, Tarım Makineleri Sanayisi de gelişmektedir. Bu sanayi içinde; pulluk, mibzer, patöz, ekin biçme, balya ve silaj makineleri, yem karma ve öğütücüler, açık sistem hayvancılık ekipmanları, süt sağım sistemleri ve süt tankları, sanayi tipi fırın ve yemek sistemleri en çok üretilen makine ve ekipmanlarıdır.
Burdur’da Gıda Sanayi üretimi olarak; öncelikle pancar şekeri, makarna, un, kadayıf, tahin, helva gibi ürünler önde gelmektedir.
-Bu sektör grubundaki belli başlı sorunlar nelerdir?
Küçük sermaye sahiplerinden oluşan bu sektörde kümelenmelere, OSB ve ihtisas OSB’lere ihtiyaç vardır. Kalifiye eleman sorunu, maliyet-rekabet-tanıtım sorunlarının yanında, doğrudan ihracatçı olabilme sorunları da vardır.
2-Doğaltaş-Mermer ve mermer makineleri sektöründe durum nedir?
Burdur’da mermercilik ve madencilik, son yıllarda önemli bir atılıma geçmiş ve Burdur ekonomisinin lokomotifi durumuna gelmiştir.
REZERV-ÜRETİM
Rezerv olarak, 2 milyon metreküp Burdur Beji ve 75 milyon metreküp travertene sahip olan Burdur’da, yaklaşık 4 milyon m2/yıl olarak Mermer Üretimi yapılmaktadır.
Yaklaşık 10 yıl öncesinde, daha çok mermer, traverten ve mozayik şeklinde inşaat ürünü şeklinde sanayi üretimi yapılmakta iken, yaklaşık 8 yıldır üretim ve satış şekli değişmiş; fabrika işletmeciliği, yerini ocak işletmeciliği ve blok satış işletmeciliğine bırakmıştır. Bu değişiklikte, önceleri en büyük ihracat pazarı olan Amerika’daki bütün dünyayı da etkileyen kriz, büyük rol oynamıştır. Mermer ihracatçısı, söz konusu kriz dolayısıyla yeni Pazar arayışına girmiş ve Çin ve Hindistan ağırlıklı blok mermer alıcılarına ulaşmıştır. Çin’li blok mermer alıcıları, büyük artış göstermiş; Burdur dışından gelen çok sayıda ocak işletmecileriyle birlikte, Burdur’da yerleşik işletmeciler oluşmuştur.
Burdur Beji blok satışı ağırlıklı olarak, Ege ve Antalya Limanlarından yapın mermer ihracatı, yaklaşık 350 milyon dolara ulaşmıştır.
-Mermercilik ve madencilik sektöründe hangi sorunlarla karışı karşıyasınız?
BLOK SATIŞ VE ÇİN TEHLİKESİ:
ABD pazarında inşaat sektöründe yaşanan kriz, ülkemizde tüm sanayi dallarını olumsuz etkilerken, 1983 yılındaki maden kanunuyla yeni yürümeye başlayan Türk doğaltaş sektörü için tehlike çanları çalmış ve imdada Çin’in blok taş talebi yetişmiştir.
Ancak, mermer fabrikaları üretimi bırakmış, ocaklara gelen Çinliler, kapıda karşılanır olmuştur. Bu durum, mamul satış yapan mermercimizi dünya pazarlarından çekilmeye mecbur bıraktı.
Diğer yandan; Ocak işletme ruhsatlarının Başbakanlığa bağlanmış olmasıyla, yerel yönetimlerde, bilgilenme ve kontrol imkansız hale gelmiştir. Bu kontrolsüzlükle birlikte, çevre sorunları da artmıştır. Burdur’un resmi ve sivil yöneticileri, çevre ve çevrecilerle sıkıntı içine girmiştir.
Son zamanlarda, mermer ihracatçısının belki de en önemli sorunu, maliyet sorunu ile birlikte ele alınması gereken, lojistik-tonaj sorunu olarak ortaya çıkmaktadır. Mermercilik ayrıca, diğer sektörlere göre ağır iş kolu olması nedeniyle, işçi bulmakta sıkıntı çekmektedir.
Mermerciliğin bir önemli sıkıntısı, fuarlara katılım maliyetlerinin yüksek olmasıdır. Zira, mermer-doğaltaş sektörü için fuar katılımı, hayati bir konudur. Bütün dünya mermer sektörü, fuarlarda bir araya gelmektedir.
3-Burdur’un eğitim sektöründen söz ettiniz. Bunu açar mısınız?
Üçüncü sektörümüz, Eğitim (Dershane, pansiyonculuk, ticaret) Sektörüdür. Üst üste şampiyonluk getiren Orta Öğretim başarıları ve 18 bin öğrenci sayısını aşarak gelişen, Türkiye’nin gözde Üniversitesiyle Burdur bir Eğitim Şehridir.
-Sektörün sorunları nelerdir?
Eğitim sektörümüzün, temelde pansiyonculuk ve ticari işletmecilik sorunları vardır. Mehmet Akif Ersoy Üniversitemizin, şehrin coğrafi ve imari yapısından kaynaklanan bir ‘Kampus Üniversitesi’ sorunu vardır.
Şehirden uzaklaşan Üniversitemizi, Şehirle birleştirmek ve öğrencilerin ulaşımının, halen büyük tehlike teşkil eden şehirlerarası yoldan kurtarmak gibi çok önemli bir problemimizdir.
Bu sektörün ayrıca; öğrenci-öğretim üyesi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak, ticari ve eğlenme-dinlenme işletmelerine ihtiyaç vardır.
4-Dünyaca tanınmış bir turizm kenti olan Antalya’ya 120 km gibi çok yakın bir coğrafyadasınız. Burdur Sagalassos, Kibyra ve Hacılar gibi 8 bin yıllık turizm kaynaklarına sahip. Bu potansiyeller, Burdur ekonomisinde bir sektör olarak yer alıyor mu? Sorunları nelerdir?
Burdur’un 4. ana sektörü olarak, Turizmi belirtebiliriz. Ancak bu alan, onca potansiyellerine rağmen, henüz bir sektör özelliği taşımamaktadır. Oysa Burdur; 9 bin yıllık antik tarih, Sagalassos ve Kibyra gibi ikinci Efes olacak antik kentleri, bin yıllık Türk tarih kültür merkezi özelliği ve göl-baraj, yayla, mağara güzellikleriyle, bünyesinde tam bir turizm potansiyeli bulunmaktadır.
Turizm potansiyellerinin zenginliği sebebiyle; bir plan dahilinde, altyapı ve tanıtım çalışmalarının geliştirilmesi halinde, ‘Turizm Sektörü’ de Burdur ekonomisinin ‘Dördüncü sektörü’ olarak yer alabilecektir. Dolayısıyla, bir “Alternatif turizm” yatırım alanı durumunda ve keşfedilmeyi beklemektedir.
-Bu anlatımlarınızdan anlıyoruz ki; Burdur ekonomisi, potansiyelleri itibariyle, çok önemli rekabetçilik ve markalaşma şartlarına sahip. Burdur’u, ulusal ve uluslar arası zeminlere taşıyacak markalaşmış, ya da markalaşma yolunda olan ürünleri var mıdır? Nelerdir?
MARKALAR:
Damızlık sığır üretimi, Burdur Beji Mermeri, MAKÜ, Sagalssos ve Kibyra, Silah, müzik aletleri, Burdur Ceviz Ezmesi, Burdur Şiş Köftesi, başlıca markalaşma konularıdır.
Odanız ve üye durumuna ilişkin bilgi verir misiniz?
BUTSO, EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesini 2006’da aldıktan sonra; 19 Mart 2012 tarihinde de TOBB Akreditasyon Belgesi’ni almıştır. Oda’mız uluslar arası hizmet kalitesine ulaşmıştır.
1923 yılında kurulan Oda’mız, halen 13 Meslek Grubu içinde yer alan, 2 bin 423 faal üyeye sahiptir. Bu üyeler; Gerçek Kişi: 832, Anonim Şirket: 226, Limited Şirket: 1. 048, Kolektif Şirket: 3, Kooperatif: 314 şeklinde dağılım göstermektedir.
Burdur’da yatırım alanlarından söz eder misiniz?
Burdur’un yatarım alanlarını şöyle belirtmek mümkündür:
1. Yem fabrikalarına ihtiyaç var. Mevcut fabrikalar, ihtiyacın %15’ini karşılayabiliyor.
2. Süt işleme tesisleri; Halen üretilen sütün %10’u Burdur’da işleniyor. Kalanı çiğ süt olarak başka illere gönderiliyor.
3. Kırmızı et ve süt üretme çiftlikleri kurmak, küçükbaş et ve süt üretim çiftlikleri (IPART programları destekleri var).
4. Orman ürünleri fabrikaları.
5. Mermer fabrikaları.
6. Soğuk hava depoları.
7. Gıda ile ilgili un ve makarna fabrikaları.
8. Sagalassos, Kibyra, Salda Gölü, İnsuyu Mağarası gibi tarihi ve turistik bölgelere dinlenme tesisleri.
9. Şehir merkezine 4 veya 5 yıldızlı otel.
10. Özel hastane.