BUTSO Başkanı Keyik; Burdur’un Gündemini Anlattı
BUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Keyik ve BTB Başkanı Yılmaz Başar, K-15 Arka Pencere Programında, Burdur’un gündemine ilişkin soruları cevaplandırdı.
Burdur Ticaret ve Sanayi Odası (BUTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Keyik, Ticaret Borsası Başkanı Başar ile çıktığı, K-15 Arka Pencere Programında, Burdur’un gündemini anlattı. Pazartesi akşamları canlı yayınlanan programa katılan Başkan Keyik, programın yapımcı ve sunucusu Sergül Canıgür’ün, Burdur’un gündemine ilişkin yönelttiği sorulara, ayrıntılarıyla cevap verdi.
Yusuf Keyik, Süt sanayisinin gelişemeyişine ilişkin sorulan soruya verdiği cevapta; “Burdur’un kaliteli ürün yapan süt sanayicilerinin, Antalya pazarından pay alma mücadelesinde karşılaştıkları zorlukları aşmanın kolay olmadığını ve özellikle tahsilat sıkıntısının önemli olduğunu” açıkladı. Buna rağmen, yerli firmalarımızın dışa açılma mücadelesinden vazgeçmemesi gerektiğini belirten Keyik; “Yüzde 85’ini çiğ olarak sattığımız sütümüzü işleyecek büyük marka firmaların, özellikle alt yapısı bitmekte olan 2.OSB’de yatırım yapmasını sağlayacak çalışmalar yapıyoruz” dedi.
TOBB üyesi Oda ve Borsanın görevleri ve aynı zamanda sivil toplum kuruluşu olan bu kurumların, Burdur ekonomisinde oynadıkları rollere ilişkin sorulara da cevap verdiler. Başkanlar; yönetimleri seçimle belirlenen Damızlık Sığır Yetiştiricileri, Küçükbaş Hayvan Yetiştiricileri Birlikleri gibi birçok STK ile de uyum içinde Burdur için çalışmakta olduklarını açıkladılar.
BİRLİK BAŞARISI
Burdur’un tanıtım faaliyetlerinde başarılı olunabilmesi için, eksiklerimizin neler olduğunu ve dolayısıyla başarı şartlarını ortaya koyan bir çalışmayı bir kitap halinde, ilgili kurum ve kuruluşlara ulaştırdık. Anketlerle belirlediğimiz bu çalışmanın ışığında, verimli sonuçlar alacak şekilde birlik hareketi geliştirdiklerini açıklayan Keyik; “En son yaptığımız, Antalya Yöresel Ürünler Fuarı Yörex’te, tüm Burdur’un ilgili kurum ve kuruluşlarını bir araya getirerek, tek stantta tanıtım faaliyeti gerçekleştirdik. Bu faaliyete, önceden ciddi hazırlıklı olarak katıldık. Bu çalışma, hem önemli bir maliyet tasarrufu ve hem de verimli bir tanıtım programı sağladı” dedi.
Oda olarak, İzmir’de yaşayan Burdurlular Derneği ile bir araya geldiklerini, Burdur’u tanıttıklarını, aynı çalışmayı İstanbul, Ankara ve Antalya Dernekleri ile de yapacaklarını açıklayan Keyik, İstanbul Feshane’de yapılacak tanıtım faaliyetinin de verimli geçmesi için, hazırlıklı bir şekilde yapılması gerektiğini ifade etti.
İki saat süren Kanal 15 programının başarılı geçtiği, izleyenlerin Başkan Yusuf Keyik’e yaptıkları geri dönüşüm değerlendirmeleriyle de ortaya çıktığı açıklandı.